بانک ملت به موجب مصوبهی مورخ 29 آذر 1358 مجمع عمومی بانکها از ادغام بانکهای تهران، داریوش، بینالمللی ایران، عمران، بیمهی ایران، ایران و عرب، پارس، اعتبارات تعاونی و توزیع، تجارت خارجی و فرهنگیان در تاریخ 31 تیر 1359 تشکیل و با شماره 38077 در ادارهی ثبت شرکتها به ثبت رسید و عملیات اجرایی بانک از همان تاریخ آغازشد.
با ادغام بانک ها، سرمایهی اولیهی بانک ملت به سی وسه میلیارد و پانصدمیلیون ریال رسید.
به استناد مجمع عمومی فوقالعاده بانکها (مورخ 17 فروردین87) و تصویب نامه هیأت محترم وزیران (شماره 68985/ت 37925 مورخ 2 مرداد 86) شخصیت حقوقی بانک ملت به سهامی عام تبدیل گردید.
بانک ملت در حال حاضر با سرمایه 353000 میلیارد ریال یکی از بزرگ ترین بانکهای کشور است که درچارچوب دولت جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند.
مهمترین راهبردهای بانک ملت توسعهی فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت روابط مشتریان، بهبود کیفیت خدمات، توسعه منابع انسانی و بهبود شاخصهای عملکرد است. برای دستیابی به این راهبردها، اهدافی همچون رشد و بهرهوری بانک، سوددهی و ارائه خدمات مناسب به مشتریان، شناخت نیازها و دستهبندی مشتریان و فرآیندهای مربوط به سود، آموزشهای استراتژی محور، فنآوری نوین بانکی و همسوسازی اهداف فردی، بخشی و سازمانی ترسیم شدهاست.
مرکز ارتباط ملت
تلفن تهران: ۱۵۵۶
تلفن شهرستان: ۸۲۴۸۸-۰۲۱
اطلاع رسانی، راهنمایی، دریافت و پاسخ گویی به شکایات
تلفن، صندوق صوتی (voice mail)، تلفن گویا (IVR) و نمابر (fax)
نمابر: ۸۸۵۱۵۹۱۹-۰۲۱
سامانه پیامک: 15560003
پست الکترونیک: info@bankmellat.ir
سامانه تلفن گویای امور مرتبط با پیگیری حواله های ساتنا و پایا و چکاوک (کلر)
021-74289
آدرس: تهران، خیابان دماوند به سمت شرق ، بعد از چهارراه آیت، پلاک ۴۸۴، ساختمان شهید قاسم سلیمانی
اداره پاسخگویی به استعلام ها
آدرس: تهران- خیابان انقلاب- حد فاصل خیابان فخر رازی و خیابان دانشگاه- ساختمان بانک ملت (طبقه فوقانی بانک ملت شعبه دانشگاه تهران)- پلاک 1214
تلفن های واحد پاسخگویی: 9-66974167
تلفن ویژه واحد پاسخگویی به سامانه سرآمد: 66483388
کد پستی: 1314754551
تلفن ویژه واحد پاسخگویی به سامانه سرآمد: 66483388
کد پستی: 1314754551
تلفن بانک ملت
تهران 8132
شهرستان 8132-021